Werkwijze
Een korte bedrijfsfilm kan duidelijk maken wie u bent en wat uw bedrijf doet. Een dergelijke film heeft een grote impact op de bezoekers van uw website en werkt beter dan een brochure. Wanneer u er voor kiest om een bedrijfsfilm te laten maken door kortebedrijfsfilm.nl weet u zeker dat dit wordt gedaan door een team van professionals.
Wij maken voor u de ideale bedrijfsfilm volgens de volgende stappen:
- U vult het aanvraagformulier in.
- Wij nemen binnen 24 uur telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak.
- Onze regisseur komt langs op de afgesproken datum. Samen met u denkt hij na over de inhoud en de vormgeving van de film. Vervolgens wordt de film opgenomen (hoe lang dit duurt is afhankelijk van het pakket).
- De film wordt gemonteerd en online gezet.
Kort en bondig
Een bedrijfsfilm op internet mag niet te lang zijn. Hij moet pakkend en vlot zijn zodat klanten direct een beeld van uw bedrijf hebben. Aan alleen foto's en tekst heeft de internetgebruiker niet genoeg. Om informatie vlot over te dragen is een korte voorlichtingsfilm de oplossing. Wij helpen u op een heldere en bondige manier aan uw klanten te vertellen wie u bent.
U en uw medewerkers
Natuurlijk draait het in de film ook om de personen achter het bedrijf, en niet alleen om uw dienst of product. Wij komen daarom naar uw bedrijf toe om persoonlijk kennis te maken. Wij willen graag van u horen wie u bent, wat u doet en het belangrijkste: wat u onderscheidt van de concurrent. Binnen het gekozen pakket maken wij de ideale productie die bij u past.
Acteren is niet nodig; wij helpen u om op een natuurlijke en spontane manier aan uw klanten te vertellen wie u bent en waar uw bedrijf voor staat. Dat kan iedereen!
Het proces
Het maken van een bedrijfsfilm is een klusje dat niet veel tijd van u vraagt. Wanneer u bijvoorbeeld kiest voor het kleinste pakket zullen wij maximaal 2 uur opnames bij u maken. Na de opnames kunt u weer gewoon aan het werk en zullen wij de opnames monteren tot een mooie korte bedrijfsfilm.
Maar hoe gaat het in z'n werk? Wat gaat er allemaal vooraf aan de opnames en hoe gaat het verder?
Voor de opnames
Bedenk wat u wilt bereiken met de bedrijfsfilm, wat is het beoogde resultaat? Aan wie is de bedrijfsfilm gericht en welke boodschap wilt u overbrengen? Maak voor uzelf duidelijk of u uw bedrijf voor wilt stellen of dat u producten wilt gaan verkopen. Maar blijf altijd denken aan de doelgroep, hoe zal zij uw bedrijfsfilm waarderen? Daarnaast moet u er rekening mee houden dat u niet te veel zegt, vaak onthouden mensen maximaal drie belangrijke punten.
Ook is het verstandig om alvast na te denken over de locatie waar u wilt gaan filmen en wanneer u dit wilt gaan doen. Heeft u een restaurant? Dan wilt u waarschijnlijk filmen tijdens de lunch of het diner. En wanneer u een geen kantoor hebt kunt u er voor kiezen om op een externe locatie te filmen of testimonials van een klant te gebruiken. Houdt er rekening mee dat u wel een locatie of tijdstip kiest waarop het niet te luidruchtig is.
Klaarstomen voor de shoot
Het is niet nodig om zenuwachtig te zijn voor de opnames. Onze regisseurs zijn erin getraind om met mensen te werken die geen ervaring hebben met acteren. Het enige dat u hoeft te doen, is iets waar u goed in bent; vertellen over uw bedrijf.
Wanneer u niet in beeld wilt komen kunt u er voor kiezen om een werknemer het woord te laten doen of de sprekende persoon helemaal niet te filmen.
Voordat de opnames beginnen is het verstandig om te weten wat de kernboodschap is die u wilt verkondigen. Zorg dat u dit duidelijk op een rijtje heeft.
De dag zelf
Wanneer u het aanvraagformulier hebt ingevuld zullen wij binnen 24 uur telefonisch contact met u opnemen voor het maken van een afspraak. De regisseur zal op de dag zelf langs komen om het een en ander met u door te nemen. Samen kunt u nadenken over de inhoud en de vormgeving van de bedrijfsfilm.
Interview
Vervolgens is er de mogelijkheid om een interview op te nemen. Samen met de regisseur zult u bepalen hoe dit vormgegeven zal worden. Zal de regisseur u interviewen, doet een klant dat of wordt er een voice-over gebruikt tijdens de bedrijfsfilm?
Indien er een interview gehouden zal worden moet u rekening houden met vragen als: “Wat is de bedrijfsnaam?”, “Waarom zouden consumenten voor uw bedrijf moeten kiezen?”, “Kunt u een korte beschrijving geven van uw bedrijf?” en “Wat maakt uw bedrijf onderscheidend van de andere bedrijven in deze sector?”.
Shoot
Na het interview zullen er opnamen gemaakt worden van uw bedrijf. Het kan zijn dat u gefilmd wordt terwijl u in gesprek bent met een klant, maar er kunnen ook opnames gemaakt worden terwijl iedereen aan het werk is. Wat er opgenomen wordt hangt af van uw wensen en het gesprek met de regisseur.
En verder?
Onze regisseurs zorgen er voor dat er een mooie bedrijfsfilm ontstaat. We zullen altijd met u in overleg blijven. Mocht u het niet eens zijn met bepaalde aspecten in de film dan zijn aanpassingen in de meeste gevallen nog gewoon mogelijk. We streven er natuurlijk naar om zo goed mogelijk aan uw wensen te voldoen. Wanneer de bedrijfsfilm klaar is zal deze geplaatst worden op internet en eventueel op DVD aan u worden overhandigd (afhankelijk van pakketkeuze).
Haal meer uit uw bedrijfsfilm
Niet alleen met het plaatsen van de bedrijfsfilm op uw website kunt u klanten bereiken. U kunt veel meer uit uw bedrijfsfilm halen. Hieronder vindt u enkele tips die u kunnen helpen om het meeste uit uw film te halen.
- Deel de film met vrienden. Dit kan bijvoorbeeld via Twitter, Facebook en E-mail.
- Vrienden zullen uw bedrijfsfilm op hun beurt vaak ook weer delen met anderen.
- Zorg dat de film beschikt over een goede titel, keywoorden en een gedetailleerde beschrijven van uw bedrijf.
- Plaats uw bedrijfsfilm ook op de Facebookpagina van uw bedrijf.
- Promoot uw bedrijfsfilm in E-mail marketing, voeg bijvoorbeeld screenshots toe om meer clicks te krijgen.
- Toon uw film op een beurs, door het tonen van een film trekt u de aandacht van veel beursbezoekers.
Tips
Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw persoonlijke gegevens nodig. Hier gaan wij altijd zeer zorgvuldig mee om. In ons privacybeleid leest u alles over uw privacy.
- Als u een interview geeft, spreek dan in complete zinnen.
- Testimonials zijn een sterk middel om nieuwe klanten te overtuigen.
- Plan de shoot tijdens werkuren, niet op de drukste momenten maar laat zien dat uw organisatie leeft.
- Denk er over na of u gebruik wilt maken van een tweede stem.
- Zorg dat er interactie plaats vindt met uw klanten.
- Zorg dat de shoot plaatst vindt in een lichte ruimte.
- Plan het interview op een stille locatie.